Obaveštenje – Edukacije fizičkih lica

ПОЗИВ ЗА ПРИЈАВУ ФИЗИЧКИХ ЛИЦА НА ЕДУКАЦИЈЕ ИЗ ОБЛАСТИ МЕТОДОЛОГИЈА САВЕТОДАВНОГ РАДА (САВЕТОДАВНЕ ВЕШТИНЕ)

 Август 2024.

 

У организацији Института за примену науке у пољопривреди, током 2024. године реализоваће се едукације за физичка лица. Едукације су намењене физичким лицима која су у поступку за стицање Сертификата о завршеној едукацији / тренингу (Правилник о ближим условима за издавање лиценце за обављање саветодавних послова у пољопривреди (Сл. Гласник РС бр 80/14, од 30.7.2014). У складу са наведеним, едукације могу похађати дипломирани инжењери пољопривреде, уважавајући специјалности стручњака по модулима.

Услов за Потврду о завршеној едукацији – Институт ће учесницима едукација издати Потврду о завршеној поједначној едукацији/тренингу која је валидна за добијање Лиценце за обављање саветодавних послова у пољопривреди (Правилник о ближим условима за издавање лиценце за обављање саветодавних послова, „Сл.гласник РС“, број 80/10 од 30. јула 2014. године), уколико испуне следеће услове:

  1. Обаве пријаву за похађање едукација путем линка:
https://docs.google.com/forms/d/1Cs4i6NOvaPBJ84QrvREQw-v5BDq27Anp53dyTzbIh-E/edit

по процедури која је детаљно описана даље у тексту

  1. Едукацију похађају у целости, односно уколико се модул реализује кроз више дана потребно је похађати све дане едукације
  2. Искажу задовољавајући ниво знања, односно буду остварили 60% и више тачних одговора на тесту знања.

Од 20. августа 2024. године сви заинтересовани могу се пријавити за похађање едукација из области Методологија саветодавног рада (саветодавне вештине), а које ће бити организоване након пријаве довољног броја заинтересованих учесника за формирање групе (30 учесника):

Р.бр МОДУЛ*: Трајање (дана)
1. Интерперсонална комуникација између саветодавца и пољопривредних произвођача 1
2. Презентационе и комуникационе вештине у раду са произвођачима 1
3. Управљање временом 1
4. Бизнис план 2

*Опис сваког модула саджан је на крају обавештења.

Напомињемо, закључно са 01. јулом 2024. године Институт је реализовао горе наведена  четири модула (Интерперсонална комуникација између саветодавца и пољопривредних произвођача (одржан 11.4.2024), Презентационе и комуникационе вештине у раду са произвођачима (одржан 23.04.2024), Управљање временом (одржан 06.06.2024) и Бизнис план (одржан 25. и 26.06.2024), а уколико полазници наведених модула нису остварили 60% и више тачних одговора на тесту знања, односно нису стекли услов за добијање Потвде о завршеној едукацији могу се пријавити за поновно похађање истих модула.

 

 

Детаљније информације о наведеним едукацијама:

Учесници: За модуле из области Методологија саветодавног рада (саветодавне вештине), од 1 до 4  пријављују се стручњаци свих специјалности.
Методе едукације: Интерактивна едукација / тренинг. Спој предавања, анализа, вежби и дискусије. Могућност да се питања поставе у сваком тренутку.
Тип едукације: Едукације се реализују као теоријске – уживо.
Едукативни /

радни материјал:

Полазници едукације добијају материјал (презентације/вежбе).
Динамика одржавања едукација: Динамика реализације едукација за модуле од 1 до 4 биће условљена динамиком пријаве, односно термини едукација биће дефинисани након пријаве довољног броја учесника за формирање групе (минималан број пријављених је 30 учесника), у року од 14 дана.
Преглед термина едукација: Информација о броју пријављених учесника за модуле од 1 до 4, биће доступна на порталу ПССС и ажурираће се сваког првог у месецу, за претходни месец.

Након пријаве довољног броја полазника за формирање групе, термин одржавања едукације биће објављен на порталу ПССС.

Место одржавања: Београд, ИПН.
Време трајања: Едукације се реализују у трајању од 9.30 до 17.00 часова.
Пријава учесника: Пријава за модуле од 1 до 4 биће омогућена почев од 20. августа 2024. године и заинтересовани се могу пријављивати континуирано, до броја потребног за формирање групе.

Уколико се модул реализује као вишедневна едукација потребно је пријавити се само једном.

Пријаву за похађање едукација физичка лица обављају само у случају када су у потпуности сигурна да ће исту и похађати, с обзиром да је  реално стање броја пријављених у интересу учесника и организатора.

 

Осим едукација за четири горе наведена модула, из области Методологија саветодавног рада (саветодавне вештине),  Институт ће у другој половини 2024. године организовати и едукације из области Методологија саветодавних послова, за које ће благовремено, на Порталу ПССС објавити термине и Позив за пријаву заинтересованих учесника.

 

 

 

 

 

 

 

 

ОПИС МОДУЛА ИЗ ОБЛАСТИ МЕТОДОЛОГИЈА САВЕТОДАВНОГ РАДА (САВЕТОДАВНЕ ВЕШТИНЕ):

МОДУЛ:

Интерперсонална комуникација између саветодавца и пољопривредних произвођача

Циљ едукације

Унапређење интерперсоналних вештина личне и групне комуникације, укључујући вештине убеђивања и утицаја, важних за реализацију квалитетне комуникације.

Очекивани резултат

Полазници ће овладати техникама и вештинама комуникације са јасним утицајем на себе и друге – пољопривредне произвођаче. Истовремено, то ће им омогућити да повећају самосвесност, да на бољи начин сагледају свој приступ и да га критички вреднују. Едукација ће учесницима омогућити да побољшају своју комуникативну компетентност у интерперсоналној комуникацији са пољопривредним произвођачима. Стечена знања биће у функцији унапређења саветодавног рада.

Садржај едукације

Технике и методе интерперсоналне комуникације саветодаваца са пољопривредним произвођачима:

1.Вештине комуникације – увод

– основни теоријски модели интерперсоналне комуникације,

– методе управљања интерперсоналном комуникацијом,

– методе активног слушања,

– проблеми у комуникацији,

-примена техника убеђивања у процесу преноса информацијација саговорницима;

2. Индивидуалне и групне вежбе играња улога по групама – студије практичних случајева из свакодневних ситуација

– процена саговорника на основу невербалне комуникације,

– вежбање невербалне комуникације (говор тела),

– процена важности говора тела у процесу конверзације ”лицем у лице”,

– технике асертивности и отворене комуникације са саговорницима;

3. Искуства са вежби и сумирање најважнијих савета и упутстава.

 

 

 

МОДУЛ:

Презентационе и комуникационе вештине у раду са произвођачима

Циљ едукације

Ефикаснији саветодавни рад, кроз повећање успешности презентовања тема и смањење

времена потребног за припрему презентација. У саветодавном раду јавни наступ је једна од

основних вештина којом је непходно овладати. Едукација се односи на осмишљавање

предавања, припреме презентација, излагање, овладавање вештинама како бити добар

реторичар, како задржати пажњу, као и како да публика што боље разуме о чему се говори,

а да се при свему наведеном поштују правила понашања у пословном окружењу.

 

Очекивани резултат

Учесници едукација ће стећи/допунити сазнања о припреми предавања и наступу на

предавањима. Такође стећи ће знања из области понашања у пословном окружењу. Стечена знања биће у функцији унапређења саветодавног рада.

Садржај едукације

o   Технике и методе припреме предавања и наступа на предавањима

o   Општа правила понашања у пословном окружењу

o   Пословни бонтон са аспекта јавног наступа

o   Припрема презентације

o   Вештине презентовања

o   Методе дискусије и невербална комуникација

 

 

 

МОДУЛ:

Управљање временом

Тип модула        

Интерактиван рад, презентације, вежбе

Образложење      

Успешно управљање временом подразумева правилно спровођење процеса планирања и свесне контроле над временом потрошеним на конкретне активности, а све у циљу повећања ефективности, ефикасности или продуктивности. У савременим условима пословања управљање временом добија све више на значају у свим сферама, па тако и у области пољопривредног саветодавства. Да је ова тематика од значаја за саветодавство потврда је и што се модул „Управљање временом“ налази међу 15 модула CECRA сертификационог програма за едукацију саветодаваца за рурални развој на подручју Европе. Истовремено ова тематика препозната је као важна и од стране саветодаваца ПССС, кроз процену потреба. Управљањем временом, односно активностима у одређеном времену, може се постићи познавањем одређених алата, вештина, принципа и техника. Њиховом применом остварује се рационално коришћење времена, путем доброг планирања и организовања радних обавеза на бази приоритета у реалним временским оквирима, блокирања прекида – „крадљиваца времена“ и уштеде времена, а што се може сматрати и циљем едукације саветодаваца. Едукација ће полазницима омогућити да управљање временом сагледају кроз следеће аспекте: планирање послова (кроз анализу обавеза и временску анализу), управљање својим радним местом (у организационом смислу), постављање циљева, успостављање приоритета, комуницирање са сарадницима/клијентима, прекидања при обављању послова, проток информација, рад са документима и др. За све наведене сегменте управљања временом веома је важно уважити специфичности одређеног посла, као и личне карактеристике. Стручњаци у области управљања временом указају да изазов није управљати временом већ собом, односно да више није значајан само фокус постављен на приоритетима, циљевима и планирању већ је акценат на побољшању односа ради остварења резултата. Модул је конципиран са полазиштем да начин трошења или искоришћења времена дефинише квалитет радног процеса, као и његову економску успешност. Модул је у функцији јачања капацитета ПССС оспособљавањем саветодаваца да ефикасније обављају задужења, кроз боље планирање, одређивање приоритета и решавање „прекида“. Истовремено, модул је усмерен на рационално коришћење сопственог времена и времена пољопривредних произвођача обухваћених саветодавним радом.

Резултати едукације 

Полазници ће овладати техникама и вештинама потребним да боље уреде своје радно окружење у складу са захтевима и расположивим ресурсима. Конкретно, стећи ће знање како да постављају приоритете, успешније организују своје време и обавезе, односно остваре ефикаснији саветодавни рад.

Садржај                         

Садржај едукације односи се на управљање временом, односно технике, принципе и вештине којима се може остварити рационалног коришћења времена и обухвата следеће области:

– анализа активности саветодавца и времена;

– организација на радном месту;

– планирање начина коришћења времена;

– одређивање приоритета;

– елиминисање „крадљиваца“ времена;

– технике управљања временом: Парето принцип, АБЦ анализа, Еисенхеров принцип и др;

– самоперцепција;

– успостављање баланса између разних улога у пословном

животу.

 

 

 

МОДУЛ:

Бизнис план

Циљ едукације

Бизнис-план, као свеобухватан приказ, представља резиме прошлих, садашњих и будућих

активности једног пословног подухвата. Као такав, обухватајући све аспекте бизниса

пољопривреднх произвођача, омогућава им да анализирају и планирају своје пословање у

будућности на систематичан начин. Бизнис-план такође олакшава приступ потенцијалним

подстицајима (IPARD) средствима, кредиторима и финансијерима. Циљ едукације је

стицање знања из области израде бизнис-планова, како би уз помоћ овог алата стручњаци

агроеконоимије, али и других специјалности могли да пруже потребну помоћ

пољопривредним произвођачима.

Очекивани резултат

Полазници едукације стећи ће увид у значај израде бизнис-планова у пољопривреди и

финансирања пројеката. Упознаће се са свим сегментима бизнис-планова за пољопривредна

газдинства у зависности од линије производње и стећи знања како да их сами сачињавају.

На крају едукације биће састављено неколико заједничких форми бизнис-планова за

газдинства различитих линија производње које ће полазници моћи да користе у свом

будућем раду. Такође, полазници ће овладати знањима да анализирају резултате на нивоу

конкретног газдинства.

Садржај едукације

Садржај едукације обухвата следеће области и теме:

• Бизнис планови за газдинства

– Шта планирати? Како планирати? Општа запажања са газдинстава – листа

случајева са терена и избор случајева,

– Заједничка методологија планирања – израда плана из пројекта газдинства:

трајање, показатељи за обухватити; активности (куповине, продаје, количине,

цене), људски ресурси, опрема, питања финансирања,

– Заједничка методологија планирањa – оквир за сумирање резултата: табела за

изношење резултата,

– Групни рад на примерима,

– Представљање резултата групног рада,

– Синтеза – заједнички закључци;

• Финансирање пројеката.

 

 

U skladu sa „Godišnjim planom usavršavanja poljoprivrednih savetodavaca i poljoprivrednih proizvođača“ za 2024. godinu, u organizaciji Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Republike Srbije i Instituta za primenu nauke u poljoprivredi (IPN), održana je edukacija savetodavaca Poljoprivrednih savetodavnih i stručnih službi Republike Srbije (PSSS) za:

Modul 14: Moj savetodavni profil,
Modul 15: Komunikacione veštine i
Modul 16: Timski rad.

Moduli: Modul 14 ‘’Moj savetodavni profil’’ i Modul 15 ‘’Komunikacione veštine’’  predstavljaju dva obavezna modula CECRA (Certificate for European Consultants in Rural Areas) sertifikacionog programa za edukaciju savetodavaca za ruralni razvoj na području Evrope, za čiju realizaciju je IPN akreditovan od 2019. godine.

Edukacije su bile dvodnevne i održane su 14.03. i 15.03.2024. (Modul 14), 18.04. i 19.04.2024. (Modul 15) i 29.05. i 30.05.2024. (Modul 16). Edukacije su održane u Institutu za primenu nauke u poljoprivredi u Beogradu, za savetodavace različitih specijalnosti, iz 22 PSSS.

Predavači na edukaciji bili su sertifikovani CECRA konsultanti, gospodin Igor Hrovatič,  Komora za poljoprivredu i šumarstvo Slovenije, dr Slađan Stanković i dr Vedran Tomić, Institut za primenu nauke u poljoprivredi, Beograd . Edukacije je otvorio dr Slađan Stanković, koji je istakao da CECRA sertifikacioni program predstavlja  najviši nivo treninga za obavljanje savetodavnih poslova u poljoprivredi.

Modul 14 bio je usmeren je na ovladavanje tehnikama i veštinama potrebnim da savetodavci bolje urede svoje radno okruženje, odrede prioritete, uspešnije organizuju svoje vreme i obaveze u skladu sa zahtevima i raspoloživim resursima.

Modul 15 je imao za cilj upoznavanje sa osnovama komunikacije i najvažnijim komunikacijskim tehnikama, posebno za savetodavni intervju, profesionalno upravljanje odnosima sa ljudima u njihovom okruženju i sticanju sposobnosti za razvijanje sopstvene percepcije / komunikacije.

Modul 16 bio je usmeren na dobijanje saznanja kako da savetodavci izgrade efikasan tim radi ostvarenja zajedničkih ciljeva, uz razumevanje odgovornosti rukovodioca tima u formiranju tima i šta vođu tima čini efikasnim, kao i sagledavanje koji uslovi čine tim efikasnim, kako se motivišu timovi i kako rezrešiti konflikte u timu i komunicirati efikasno.

Edukacije za Module 14, 15 i 16 realizovane su kroz niz predavanja i praktičnih vežbi, a omogućeno je da vežbe budu interaktivne, uz učešće savetodavaca u diskusiji, realizaciji vežbi, postavljanju pitanja i donošenju zaključaka.

 

 

Izvor: IPN

Fotografije sa edukacija:

Институт за примену науке у пољопривреди из Београда у сарадњи са Пољопривредним факултетом Универзитета у Београду, Пољопривредним и Технолошким факултетом Универзитета у Новом Саду, Технолошким факултетом у Лесковцу Универзитета у Нишу, Институтом за воћарство у Чачку, Научним институтом за прехрамбене технологије (ФИНС), Институтом за економику пољопривреде, Факултетом за хотелијерство и туризам у Врњачкој Бањи, Пољопривредно ветеринарском школом у Рековцу и удружењима “Прва бразда” и “Новоселац”, уз подршку Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде Републике Србије, по други пут организује:

Изложбу производа од малине са додатом вредношћу

Циљ ове такмичарске изложбе је промоција и изградња српског бренда традиционалних и иновативних производа од малине са додатом вредношћу и унапређење препознатљивости домаћих произвођача и производа. Производи ће бити оцењени према квалитету и иновативности

Изложба ће се одржати 9. јула 2024. године на променади у Врњачкој Бањи.

Позивамо пољопривредна газдинства, задруге и удружења пољопривредних произвођача, фирме, поједнице и групе ученика / студената, наставника, истраживача из пољопривредно-прехрамбених школа, института и факултета да пријаве своје производе.

Пријава за такмичење, селекција и оцена производа и награде

Пријава за учествовање на такмичењу траје од 21. јуна до 4. јула 2024. године и врши се  електронским путем, преко ЛИНКА

Пријава подразумева достављање произвођачке спецификације која садржи:

1) назив производа, као и трговачко име, ако га производ има;

2) навођење поступка производње;

3) податке о врсти који се употребљавају у производњи и преради;

4) основне услове квалитета и извештај о извршеном испитивању квалитета (уколико га производ има);

5) податке из декларације у складу са правилником и прописом којим се уређује декларисање, означавање и рекламирање хране;

Уз пријаву је потребно доставити и фотографију упакованог производа.

Комисија за оцену прозвода ће обавити селекцију производа који ће ући у даље такмичење и бити изложени на штандовима на променади у Врњачкој Бањи.

Критеријуми за оцену производа су сензорне карактеристике, иновативност производа и паковање.

Избор најбољег производа ће се вршити у више категорија, које су дефинисане Правилником о квалитету производа од воћа и поврћа (“Сл. гласник РС”, бр. 128/2020 и 130/2021), Правилником о квалитету воћних џемова, желеа, мармеладе, пекмеза и заслађеног кестен пиреа (“Сл. гласник РС” бр. 101/2015) и Правилником о воћним соковима и одређеним сродним производима намењеним за људску употребу (“Сл. гласник РС” бр. 103/2018) (на пример: воћни џем од малине, желе од малине, мармелада, воћни сок од малине, сок од малине, замрзнута малина, пастеризована малина, пастеризована каша од малине, сируп од малине, компот, слатко, кандирано воће, сушено воће, мешани производи од воћа и поврћа) али и за потпуно нове категорије производа које наведени правилници не обухватају.

На изложби ће бити додељена признања од стране стручне комисије, а производи ће бити оцењивани и од стране потрошача.

 

Победницима у појединачним категоријама и свеукупно биће додељене пригодне награде.

 

За све додатне информације можете се обратити Институту за примену науке у пољопривреди, на имејл mmaslovaric@ipn.bg.ac.rs, sutvic@ipn.bg.ac.rs, scolic@ipn.bg.ac.rs; jivanovic@ipn.bg.ac.rs, или нa телефон 011/2751-622.

 

 

Na Poljoprivrednom fakultetu u Beogradu je od 22. do 24. aprila održana Generalna skupština Evropskog udruženja za unapređenje znanja u industriji mleka –  Association for European Dairy Industry Learning (AEDIL) i radionice u okviru Erasmus+ projekta “European excellence in dairy learning”.

Ovo je prvi projekat ove vrste koji se realizuje u našoj zemlji u okviru poziva Erasmus+ projekata – Centri izvrsnosti u mlekarstvu.

Na događaju je učestvovalo 40 kolega iz 11 država (Danska, Holandija, Nemačka, Irska, Turska, Grčka, Francuska, Poljska, Turska, Velika Britanija, Finska) i 5 partnerskih institucija iz Srbije (Poljoprivredni fakultet, Pirotska mlekarska škola, mlekara Milkhouse, Privredna komora Srbije i Institut za primenu nauke u poljoprivredi).

Teme koje su obrađivane tokom radionica u okviru događaja su obuhvatile sledeće

  • definisanje znanja i veština potrebnih za sektor mlekarstva;
  • mogućnosti kreiranja kampanje regrutovanja za sektor mlekarstva;
  • pravci razvoja „Dairy Learning & Innovation Hub“ i platforme za e-kurseve Dairy LMS;
  • kvalifikacije i mikrokredencijali u sektoru mlekarstva;
  • pravci održivosti formiranih centara izvrsnosti u mlekarstvu nakon završetka projekta

U okviru događaja obavljena je poseta kompaniji Imlek, Beograd.

U skladu sa „Godišnjim planom usavršavanja poljoprivrednih savetodavaca i poljoprivrednih proizvođača“ za 2024. godinu, Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Republike Srbije, Institut za primenu nauke u poljoprivredi i Uprava za agrarna plaćanja, organizovali su edukaciju za Modul 6: Uvođenje i održavanje sistema identifikacije zemljišnih parcela u pilot opštinama Republike Srbije, za 6 savetodavaca iz tri Poljoprivredne savetodavne i stručne službe Srbije koje svojim radom pokrivaju teritorije Užica, Zaječara i Leskovca.

Četvorodnevna teorijska obuka uz praktične vežbe, održana je za jednu grupu polaznika u periodu od 16-19. Aprila 2024. godine u hotelu Fontana, Vrnjačka Banja.

Cilj edukacije bio je da savetodavci steknu osnovna znanja za korišćenja LPIS softvera, digitalizacije fizičkog bloka, pejzažnih karakteristika, neprihvatnjivih površina i poljoprivrednih parcela. Takođe, savetodavci su tokom edukacija stekli osnovno znanje iz oblasti nacionalnog pravnog okvira, kao i pravnog okvira EU u vezi LPIS. Obučeni savetodavci moći će u narednim godinama raditi na uspostavljanju LPIS na teritoriji Republike Srbije. Takođe, biće osposobljeni da pomažu poljoprivrednim gazdinstvima da digitalizuju svoje poljoprivredne parcele, a na osnovu kojih će ostvarivati pravo na podsticaje za direktna plaćanja koja su vezana za površinu, kao i za neke mere ruralnog razvoja koje su vezane za površinu.

Fotografije sa edukacije održane 16-19.04.2024. godine

Predavači na edukaciji bili su:

Zoran Knežević, Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Republike Srbije

Gregor Počivavšek, Republika Slovenija

Pavel Trojaček, Republika Češka

Aleš Žnidarko,Republika Slovenija

Milijana Vujasinović, Institut Biosens

Vladan Minić, Institut Biosens

U skladu sa Godišnjim planom usavršavanja poljoprivrednih savetodavaca za 2024. godinu, u organizaciji Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Republike Srbije i Instituta za primenu nauke u poljoprivredi (IPN), održana edukacija za Modul 2: Inovacije u tehnologiji pripreme konzervisane hrane za životinje.

Edukacija je bila dvodnevna. Prvi deo edukacije održan je 2. aprila 2024. godine, kao teorijska obuka, dok je drugi deo održan 5. aprila 2024. godine, kao praktična obuka na terenu.

Učesnici edukacije bili su savetodavci iz 21 Poljoprivredne savetodavne i stručne službe Srbije (PSSS), zaduženi za poslove iz oblasti stočarstva. Edukaciju je otvorio dr Rade Jovanović, direktor IPN-a, a moderirala dr Aleksandra Ivetić, kordinator Modula 2.

Cilj edukacije savetodavaca je unapređenje znanja o tehnologiji pripreme konzervisane hrane za životinje na poljoprivrednim gazdinstvima i načinima unapređenja kvaliteta silaže i senaže. Fokus edukacije bio je na razmeni iskustava radi sagledavanja situacije u oblasti pripreme konzervisane hrane za životinje, uz analizu ključnih aspekata siliranja, s posebnim osvrtom na kvalitet silaže i senaže.

Teorijski deo edukacije obuhvatio je predavanja o tehnologiji siliranja i inovativnim postupcima koji dovode do poboljšanja u ishrani goveda, a time omogućavaju poljoprivrednicima da bolje upravljaju resursima, smanje troškove i poboljšaju kvalitet mleka. U okviru dela edukacije koji se odnosio na organsku proizvodnju i pripremu siliranja prikazani su specifični zahtevi organske proizvodnje koji podržavaju održanje biosigurnosti u celom ciklusu proizvodnje. Deo edukacije odnosio se na proizvodnju i korišćenje silaže od nekonvencionalnih sirovina. Edukacija je obuhvatila i vežbu upotrebe međunarodnih baza podataka o hemijskom sastavu različith silaža i drugih hraniva za životinje.

Drugi deo edukacije održan je 5. aprila na farmama goveda „13. maj“  u Batajnici i „Napredak“  u Staroj Pazovi. Edukacija je realizovana kroz pokazne radionice na farmama. Na farmi „Napredak“ prikazana je primena NIR instrumenta za brzu analizu hemijskog sastava hraniva.

Očekuje se da će rezultat edukacije biti unapređenje kompetencija savetodavaca u oblasti pripreme konzervisane hrane za životinje, kao i da će savetodavci biti osposobljeni da usmere poljoprivredne proizvođače i pomognu im u donošenju ekonomski najprihvatljivijih poslovnih odluka u oblasti ishrane životinja.

Predavači na edukaciji su bili prof. dr Aleksandra Ivetić, dr Radmila Beskorovajni i dr Marijana Maslovarić, iz Instituta za primenu nauke u poljoprivredi.

Modul:

UPRAVLJANJE VREMENOM

 

Edukacija za modul UPRAVLJANJE VREMENOM, koja je planirana da se održi 25. aprila 2024. godine se odlaže.

Novi termin održavanja edukacije će biti objavljen na portalu. Svima koji su se prijavili za termin 25. april 2024. godine, važe prijave i ne treba da se prijavljuju ponovo.

Обавештавамо заинтересована физичка лица да ће се 25. априла 2024. године, у Институту за воћарство у Чачку, са почетком у 10 часова, одржати едукација за Модул 7: Заштита поврћа у затвореном простору (I дан едукације), која је намењена стручњацима из области заштите биља. Едукација припада области Саветодавни послови у пољопривреди

Пријава за учешће на наведеној едукацији обавља се путем линка:  https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScAbV0x-t4J6pX-fOy5z7k0gqergZRAGQwhIQNhqbXQqjzG0w/viewform?usp=sf_link

Извор: ИПН

U skladu sa „Godišnjim planom usavršavanja poljoprivrednih savetodavaca i poljoprivrednih proizvođača“ za 2024. godinu, u organizaciji Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Republike Srbije i Instituta za primenu nauke u poljoprivredi (IPN), održana je jednodnevna edukacija za Modul 18: Poslovna komunikacija i pregovaračke veštine.

Edukacija je održana 22.03.2024. godine u prostorijama srednje Poljoprivredno-veterinarske škole u Rekovcu. Učesnici edukacije bili su savetodavci iz 22 Poljoprivredne savetodavne i stručne službe Srbije (PSSS) i fizička lica – kandidati za sticanje licence za obavljanje savetodavnih poslova u poljoprivredi. Edukaciju je otvorila dr Nataša Tolimir iz Instituta za primenu nauke u poljoprivredi iz Beograda, koja je pozdravila prisutne u ime organizatora.

Cilj edukacije bio je povećanje kompetencija savetodavaca, kroz održavanje i razvijanje veština poslovne korespondencije, a pre svega ovladavanje tehnikama pisanog, elektronskog i telefonskog komuniciranja, u funkciji izgradnje dugoročnih partnerstava i uspešne realizacije poslovanja službe. Poseban akcenat bio je na pisanoj korespondenciji, koja je od posebnog značaja, s obzirom da se pisana dokumenta mogu smatrati odrazom stava prema svojoj instituciji, prema primaocu i prema partneru kome je dokument posvećen. Takođe, deo edukacije bio je posvećen veštinama pregovaranja u funkciji dobre poslovne komunikacije, uvažavajući potrebe savetodavstva u oblasti poljoprivrede.

Očekuje se da će edukacija doprineti podizanju nivoa znanja savetodavaca iz oblasti poslovne komunikacije, odnosno povećanje njihovih kompetencija, a time i unapređenje poslovanja na nivou sistema PSSS.

Predavač na edukaciji bila je Miroslava Drapšin, samostalni konsultant.

 

U skladu sa „Godišnjim planom usavršavanja poljoprivrednih savetodavaca i poljoprivrednih proizvođača“ za 2024. godinu, u organizaciji Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Republike Srbije i Instituta za primenu nauke u poljoprivredi (IPN), održana je edukacija za Modul 17: Veštine moderacije i fasilitacije.

Edukacija je bila jednodnevna i održana je 26. marta 2024. godine u prostorijama srednje Poljoprivredno-veterinarske škole u Rekovcu. Učesnici edukacije bili su savetodavci iz 22 Poljoprivredne savetodavne i stručne službe Srbije (PSSS) i fizička lica – kandidati za sticanje licence za obavljanje savetodavnih poslova u poljoprivredi. Edukaciju je otvorila dr Marijana Maslovarić iz Instituta za primenu nauke u poljoprivredi iz Beograda, koja je pozdravila prisutne u ime organizatora.

Cilj edukacije je povećanje kompetencija savetodavaca za efikasno vođenje i olakšavanje grupnih procesa (sastanaka, predavanja, radionica i drugih interaktivnih aktivnosti), kroz razvijanje veština moderacije i facilitacije. U skladu s tim, na edukaciji su objašnjeni značenje i ciljevi moderacije i fasilitacije, kako se pripremiti za ove procese, toku fasilitacije i načinima komunikacije sa učesnicima. Posebna pažnja bila je posvećena fasilitaciji i moderaciji diskusija, kao i fasilitaciji procesa odlučivanja. Tokom edukacije urađene su dve vežbe koje su se odnosile na pripremu za definisani događaj (sastanak, predavanje, radionicu, tribinu) i simulaciju situacija koje se mogu susresti tokom moderacije i fasilitacije različitih događaja.

Očekuje se da će edukacija doprineti podizanju nivoa znanja savetodavaca iz oblasti veština moderacije i fasilitacije, odnosno povećanje njihovih kompetencija, a time i unapređenje poslovanja na nivou sistema PSSS.

Predavač na edukaciji bila je Tatjana Šokčić, samostalni konsultant.