- This topic has 0 odgovora, 1 glas, and was last updated 3 godine, 11 meseci ranije by Širtov Robert.
-
AutorČlanci
-
22.12.2020 u 16:33 #517087Širtov RobertUčesnik
U modernom svetu gde je poljorivreda kao biznis i značajna privredna grana postala značajan fakor u BDP većini zemalja sveta,pojedinac kao jedinka je neprepoznatljiv,usamljen na tržištu i izložen rizicima slobodnog tržišta i surove tržišne ekonomije.
Zato jedan od načina opstanka,napredka i razvoju poljoprivrednih gazdinstava je udruživanje,a poljoprivredna zadruga je jedan od oblika zajedničke poljoprivredne proizvodnje,zastupanje interesa ispred lokalne i Republičke vlasti i zajedničkog nastupa na tržištu u nabavci repromaterijala,prodaji svojih proizvoda i na kraju ostvarivanje veće dobiti.
Poljoprivredna zadruga ispred Ministarstva finansija se tretira kao privredno društvo i ona je ozbiljan privredni subjekt,pod uslovom da nije registrovana registracije radi i ostvarivanje trenutnih i kratkoročnih subvencija sa lokalnog ili Republičkog nivoa.
Dobar menadžer,poznavalac tržišta i marketinga može puno da doprinese razvoju i unapređenju poljoprivredne proizvodnje iz raznih oblasti poljoprivrede.Na teritoriji Pčinjskog okruga,mali je broj stavrno aktivnih poljorivrednih zadruga,koje privređuju na tržištu u plasmanu poljoprivrednih proizvoda bilo primarnih,bilo sekundarnih.Razloge treba tražiti u još uvek velikom nepoverenju ljudi zbog ranijih događanja unazad 20-30 godina sa poljoprivrednim zadrugama.MPŠV je donošenjem novog zakona o poljoprivrenim zadrugama, omogućilo olakšano formiranje,registrovanje i poslovanje poljoprivrednih zadruga.Međutim nije samo cilj otvaranje i registrovanje zadruge,već je za uspešno zadrugarstvo potreban dobar menadžment,dobar marketing,osmišljena proizvodnja i nastup prema kupcima.
Uloga zadruge prema zadrugarima u našim uslovima je da :
-obezbedi opstanak malih poljoprivrednih proizvođača u obavljanju svoje delatnosti
-obezbedi bolje ekonomske uslove poslovanja kroz objedinjenu ponudu i tražnju, u odnosu na samostalan nastup na tržištu;
-postizanje veće konkuretnosti kroz: objedinjenu ponudu i tražnju u nabavci repromaterijala i prodaji proizvoda;
-mogućnost skladištenja i čuvanja poljoprivrednih proizvoda do postizanje bolje cene na tržištu
-povećanje dobiti kroz preraduRobert Širtov DVM sci
-
AutorČlanci
- Morate biti prijavljeni da biste odgovorili u ovoj temi.