ULOGA AMBALAŽE U PRODAJI POLJOPRIVREDNIH PROIZVODA

Gledanje 1 članka (od 1 ukupno)
  • Autor
    Članci
  • #516594
    Pavlović Mladen
    Učesnik

      Dobro dizajnirana ambalaža ima izuzetno veliki značaj za odgovarajuće pozicioniranje proizvoda na tržištu, najpre među veletrgovcima i trgovcima, a potom i među potrošačima, što i jeste cilj. Dobro kreirano pakovanje predstavlja prvi korak u izgradnji brenda, ukoliko se stvaranje samog proizvoda s neophodnim kvalitativnim osobinama posmatra kao nulta tačka u ovom procesu.
      S obzirom na naše ukupno i skoro sveobuhvatno zaostajanje za razvijenim i uređenim državama sveta, može se smatrati prirodnim što je takav slučaj i u marketingu. Međutim, zaostajanje samo po sebi nije naš najveći problem. Mnogo gore od toga jeste što ne činimo ni ono što bismo mogli da takvo stanje stvari promenimo. Bez obzira na sva ograničenja, čak i s postojećim mogućnostima život bi mogao da nam bude prijatniji i lepši, a istovremeno i uspešniji u ekonomskom smislu.
      Često se, pa i previše, priča o brendovima. Verujem da smo imali priliku da i sami mnogo puta čujete pitanja “da li Srbija može da bude brend”, “da li srpski brend može da bude Beograd”, “da li to mogu biti naši manastiri”, “da li je kajmak srpski brend” i sl. Može se reći da je sveprisutnost ove teme pre posledica pomodarstva nego suštinskog razumevanja samog procesa brendiranja.
      Na primer, šta bismo konkretno mogli da učinimo za jačanje brendova u oblasti robe široke potrošnje, odnosno u onom njegovom delu koji obuhvata kreiranje ambalaže? U prodavnicama u Srbiji nikada nije bila veća ponuda robe nego danas. Među domaćim proizvodima ima onih sa ambalažom zastarelog dizajna, ali i onih čija su pakovanja savremenijeg izgleda. Bez obzira na sveukupno zaostajanje, stiče se utisak da su tu i tamo počeli da se pojavljuju srpski proizvođači koji pažnju posvećuju i ambalaži, a ne samo kvalitetu proizvoda i ceni.
      Bilo bi od velikog uticaja ukolko bi se posvetilo nešto više pažnje i ambalaži u kojoj se prodaju poljoprivredni proizvodi na pijacama i u marketima jer bi na ovaj način doprineli lakšoj prepoznatljivosti proizvoda proizvednih na poljoprivrednim gazdinstvima u Srbiji i lakšem stvaranju novih brendova. Dobar primer kada su u pitanju zemlje bivšeg istočnog bloka je Poljska od koje bi naši privrednici mogli dosta da nauče o ambalaži.

      mr Mladen Pavlović
      PSSS Beograd

    Gledanje 1 članka (od 1 ukupno)
    • Morate biti prijavljeni da biste odgovorili u ovoj temi.