Tok ulja u motoru

  • This topic has 0 odgovora, 1 glas, and was last updated 1 mesec ranije by Miladin Vitorovic.
Gledanje 1 članka (od 1 ukupno)
  • Autor
    Članci
  • #596040
    Miladin Vitorovic
    Učesnik

      Kako funkcioniše sistem za podmazivanje motora ?

      To  je  nepoznanica za  većinu korisnika  vozila  koji se pokreću motorima sa unutrašnjim sagorevanjem . Da vidimo kako ulje teče u motoru !.

      Karter ili uljno korito  je spremište za ulje , odakle ga uljna pumpa  preko usisnog sita potiskuje pod pritiskom do ventila sigurnosti  i hladnjaka ulja . Iz hladnjaka ulje se filtrira u grubom i finom prečistaču kako bi se iz ulja odvojile fini metalni opiljci koji su nastali trenjem delova motora jedan o drugi. Prečišćeno ulje dolazi u glavnu uljnu magistarlu  iz koje se ulje kanalima sprovodi do stojećih i letećih ležajeva radilice  , bregaste osovine, klacaklica , podizača ventila i mlaznica za hlađenje čela klipa sa unutrašnje strane.  Pored podmazivanja pokretnih delova motora ulje pod pritiskom se koristi za podmazivanje vazdušnog kompresora i pumpe visokog pritiska  Na glavni magistralni vod su priključeni davač pritiska ulja  i pokazivač pritiska ulja  jer je praćenje pritiska ulja bitan za kontrolu rada motora.

      Tok ulja je konstantan i završava se gravitacionim  slivanjem ulja u karter . Potrebno je redovno kontrolisati nivo ulja u karteru , jer ima motora koji troše ulje srazmerno potrošnji goriva. Optimalna količina ulja u motoru je kada se nivo nalazi između oznaka za minimum i maksimum.

    Gledanje 1 članka (od 1 ukupno)
    • Morate biti prijavljeni da biste odgovorili u ovoj temi.