Privredni sajmovi

Gledanje 1 članka (od 1 ukupno)
  • Autor
    Članci
  • #517191
    Bogojević Marko
    Učesnik

      Privredni sajmovi se nazivaju jos i sajmovi uzoraka, a nastali su kao specifičan oblik tržišta iz srednjovekovnih robnih pijaca, koje su održavane prilikom velikih verskih praznika. Te robne pijace počele su se pretvarati još pre Prvog svetskog rata u sajmove uzoraka, naime, prvi sajam uzoraka održan je 1894. godine u Lajpcigu. Potreba za uvođenjem sajamskih priredbi u vidu sajmova uzoraka nastala je pojavom ujednačenog kvaliteta industrijskih proizvoda. Sajam uzoraka predstavlja oblik javno organizovanog tržišta na kojem dolazi do prostorne i vremenske koncentraije ponude i tražnje. Oni pružaju proizvođačima mogućnost izlaganja i ličnog prikazivanja proizvoda velikom broju zainteresovanih, a kupcima da se upoznaju sa najnovijim stanjem proizvodnje. To olakšava uspostavljanje kontakta između prodavaca i kupaca, doprinosi povećanju transparentnosti tržišta, olakšava formiranje cena i slično. Prikazivanjem najnovijih tehničkih dostignuća u pojedinim oblastima privrede, sajmovi doprinose poboljšanju kvaliteta i racionalizacije proizvodnje i robne razmene, kao i snižavanju troškova prometa. S obzirom na geografsku pripadnost učesnika, sajmovi mogu biti lokalni, nacionalni i međunarodni. Kao periodične tržišne manifestacije, sajmovi mogu biti opšti (univerzalni) i posebni (specijalizovani). Učesnici na sajmovima mogu biti proizvođači, njihovi zastupnici, trgovci na veliko, a kao kupci i trgovci na malo. Svrha održavanja sajamskih priredbi može biti dvojaka. S jedne strana, izlagači žele da ostvare što povoljnije privredne rezultate sklapanjem kupoprodajnih ugovora, a s druge strane nastoje da ostvare dobre privredno propagandne efekte radi uspostavljanja novih poslovnih veza.
      Privredni sajmovi su odlično mesto i prilika koju imaju registrovana poljoprivredna gazdinstva koja se bave preradom poljoprivrednih proizvoda u domaćoj radinosti i starim zanatima da prodaju svoje proizvode i da se upoznaju sa kupcima.

      Marko Bogojević, dipl. inž.

    Gledanje 1 članka (od 1 ukupno)
    • Morate biti prijavljeni da biste odgovorili u ovoj temi.