Prikupljanje ponuda za investicije

Gledanje 1 članka (od 1 ukupno)
  • Autor
    Članci
  • #516186
    Starinac Zoran
    Učesnik

      Da bi se ostvarilo pravo na podsticaje,moraju se prikupiti ponude za investiciju,i to jedna ili tri ponude,u zavisnosti od toga koja je vrednost investicije.Ukoliko je vrednost manja od 10.000 Eur-a podnosi se jedna , a ukiliko je vrednost veća od navedenog iznosa potrebno je prikupiti tri ponude.Poželjno je da se prikupljanje ponuda obavi i pre objavljivanja javnog poziva,jer su podaci iz ponuda potrebni za izradu poslovnog (biznis) plana.Podaci iz prikupljenih ponuda moraju da odgovaraju podacima koji se unose u poslovni plan.Treba voditi računa da ponude budu važeće na dan podnošenja zahteva za odobravanje projekta.Ponude za investicije moraju da potiču iz zemalja koje su navedene u listi prihvatljivih zemalja.
      Ukoliko se dostavljaju tri ponude,u zahtevu se mora navesti ona ponuda za koju se investitor odlučio.osnovica za obračun IPARD podsticaja utvrđuje se na osnovu vrednosti najniže ponude,ukoliko taj iznos nije veći od iznosa referntne cene,koju u skladu sa propisanom metodologijom utvrđuje IPARD agencija.Prikupljene ponude moraju da budu uporedive po specifikaciji,a to znači da moraju da budu uporedive po tehničkim karakteristikama,kao i da dodatna oprema mora da bude sadržana u svim ponudama.Ponude moraju da dostave različiti dobavljači,koji međusobno nisu povezana lica.
      Ukoliko vrednost opštih troškova prelazi 10.000 Eur-a,isti postupak se mora sprovesti i za ovu kategoriju usluga,a to su:
      -troškovi za pripremu projekta i tehničke dokumentacije (naknade za arhitekte,inženjere i druge konsultante),
      -troškovi izrade studije o proceni uticaja na životnu sredinu,
      -troškovi pripreme dokumentacije za IPARD podsticaje (konsultantske usluge)
      -studije izvodljivosti i druge studije u vezi sa projektom (poslovni planovi)
      prihvatljiv iznos opštih troškova ne sme da pređe 12 % od vrednosti prihvatljivih troškova investicije.U ovaj trošak su uključeni i troškovi pripreme poslovnog plana ,čiji se limit utvrđuje u zavisnosti od vrednosti prihvatljivih troškova i to:
      -3% ukoliko su troškovi veći od 3 miliona Eur-a,
      -4% ukoliko su treoškovi od 1 do 3 milona Eur-a,
      -5% troškovi do milon Eur-a.

      PSSS Kruševac
      Dipl.inž AE Zoran Starinac

    Gledanje 1 članka (od 1 ukupno)
    • Morate biti prijavljeni da biste odgovorili u ovoj temi.