Prihvatljivi troškovi po IPARD programu

Gledanje 1 članka (od 1 ukupno)
  • Autor
    Članci
  • #513741
    Petrović-Luković Violeta
    Učesnik

      PRIHVATLJIVI TROŠKOVI PO IPARD PROGRAMU

      IPARD podsticaji se utvrđuju u iznosu od 50% od vrednosti prihvatljivih troškova investicije umanjenom za iznos poreza na dodatu vrednost. Za investicije u oblasti upravljanja otpadom i otpadnim vodama, IPARD podsticaji utvrđuju se u dodatnom iznosu od 10%.
      Vrednost prihvatljivog opšteg troška ne može preći iznos od 12% od vrednosti prihvatljivih troškova predmetne investicije. Vrednost prihvatljivog opšteg troška za izradu poslovnog plana za koje se odobravaju IPARD podsticaji ne može preći iznos od:
      – 3% od vrednosti prihvatljivih troškova predmetne investicije – ako je vrednost prihvatljivih troškova predmetne investicije veća od tri miliona evra;
      – 4% od vrednosti prihvatljivih troškova predmetne investicije – ako je vrednost prihvatljivih troškova predmetne investicije veća od jednog, a manja od tri miliona evra;
      – 5% od vrednosti prihvatljivih troškova predmetne investicije – ako je vrednost prihvatljivih troškova predmetne investicije manja od milion evra.

      Za investicije u fizičku imovinu za preradu i marketing kojima je obuhvaćena izgradnja i/ili kupovinu novih mašina i opreme prihvatljivi troškovi za koje se odobravaju IPARD podsticaji su troškovi koji se odnose na izgradnju i/ili kupovinu novih mašina i opreme, uključujući I kompjuterske programe. Ovi troškovi su prihvatljivi do tržišne vrednosti imovine, u skladu sa metodologijom za utvrđivanja referentnih cena investicija za obračun IPARD podsticaja i tri dostavljene ponude. Pravo na IPARD podsticaje ostvaruje se isključivo za investicije koje su realizovane nakon donošenja rešenja o odobravanju projekta, osim za opšti trošak koji može da nastane u periodu važenja IPARD programa.
      Pravo na IPARD podsticaje ne može da se ostvari za neprihvatljive troškove kao što su:
      – poreze, uključujući PDV;
      – carine, uvozne i druge dažbine;
      – kupovinu, zakup ili lizing zemljišta i postojećih objekata, bez obzira na to da li će lizing rezultirati promenom vlasništva;
      – kazne, finansijske penale i sudske troškove;
      – troškove poslovanja;
      – polovnu mehanizaciju i opremu;
      – bankarske troškove, troškove garancija i slične troškove;
      – troškove konverzije, troškove i gubitke u pogledu kursne razlike u vezi sa IPARD namenskim računom, kao i druge čisto finansijske troškove;
      – doprinose u naturi;
      – troškove održavanja, amortizacije ili zakupa;
      – nabavku predmeta investicije putem lizinga, kompenzacije, asignacije i cesije ili nabavku na drugi način koji predstavlja gašenje obaveze putem prebijanja duga;
      – nabavku predmeta investicije gotovinskim plaćanjem.

      PSSS Kragujevac
      mr Violeta Petrović-Luković

    Gledanje 1 članka (od 1 ukupno)
    • Morate biti prijavljeni da biste odgovorili u ovoj temi.