- This topic has 0 odgovora, 1 glas, and was last updated 2 godine, 11 meseci ranije by Stefanović Dejan.
-
AutorČlanci
-
30.12.2021 u 05:44 #519483Stefanović DejanUčesnik
Svaka investicija koja je predmet zahteva za odobravanje projekta može da se sastoji od prihvatljivih i neprihvatljivih troškova. Prihvatljive investicije i troškovi u okviru Mere 3 utvrđeni su u Listi prihvatljivih investicija i troškova (u okviru Pravilnika). Investicije i troškovi koji će biti prihvatljivi u toku određenog poziva biće precizirani u samom tekstu svakog javnog poziva. Prihvatljive investicije se određuju prema meri, prema sektoru i prema tipu (izgradnja, oprema, mehanizacija).
Prihvatljive investicije i troškovi u okviru Mere 3 su:– izgradnja (izgradnja, građenje, dogradnja) ili poboljšanje (rekonstrukcija, sanacija ili adaptacija) nepokretne imovine u skladu sa zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja
– kupovina nove opreme, mašina i mehanizacije, uključujući kompjuterske programe koji omogućavaju proizvodne procese
– opšti troškovi – troškovi nastali za konsultantske usluge, studije izvodljivosti i ostale usluge za pripremu, pribavljanje, odnosno izradu dokumentacije za ostvarivanje prava na odobravanje projekata kao i ostvarivanje prava na odobravanje isplate IPARD podsticaja (u okviru Pravilnika). U ovaj iznos ulazi i trošak izrade poslovnog plana.
Prihvatljivi trošak je trošak sprovođenja finansirane aktivnosti (nastao u svrhu nabavke robe, radova ili usluga) i mora da se odnosi na isplate koje izvrši podnosilac zahteva, odnosno korisnik IPARD podsticaja.
Dokazuje se računima i drugim računovodstvenim dokumentima u skladu s važećim propisima.
Prihvatljivi trošak se izračunava kada se od ukupnog iznosa prihvatljive investicije odbije iznos neprihvatljivih troškova, u koje spada i porez na dodatu vrednost (PDV). Navedeni troškovi smatraju se prihvatljivim do tržišne vrednosti imovine, u skladu sa propisom kojim se propisuje metodologija za utvrđivanje referentnih cena investicija za obračun IPARD podsticaja.
Maksimalni iznos opštih troškova određuje se u skladu sa IPARD programom, zakonom koji uređuje poljoprivredu i ruralni razvoj, Pravilnikom i posebnim propisom koji uređuje metodologiju utvrđivanja referentnih cena (cena investicije/dela investicije koja se utvrđuje na osnovu tržišne cene i služi za utvrđivanje osnovice za obračun IPARD podsticaj) uključujući obračun prihvatljivih opštih troškova.Neprihvatljivi troškovi:
-porezi, uključujući porez na dodatu vrednost (PDV)
-carine, uvozne i druge dažbine
-kupovina, zakup ili lizing zemljišta i postojećih objekata, bez obzira na to da li će lizing rezultirati promenom vlasništva
-kazne, finansijski penali i sudski troškovi
-troškovi poslovanja (tekući troškovi, troškovi vezani za zaposlene i slično)
-polovna mehanizacija i oprema
-bankarski troškovi, troškovi garancija i slični troškovi
-troškovi konverzije, troškovi i gubici u pogledu kursne razlike u vezi sa IPARD namenskim računom, kao i drugi čisto finansijski troškovi
-doprinosi u naturi – svaka roba, rad ili materijal uložen od strane podnosioca. Na primer, ako podnosilac zahteva samostalno izradi poslovni plan, upotrebi sopstveni rad i materijal pri izgradnji predmetnog objekta i sl., ne može obezbediti prihvatljivi račun i ne može ove trškove prikazati kao prihvatljive troškove za koje se ostvaruje pravo na podsticaje
-troškovi održavanja, amortizacije ili zakupa
-nabavka predmeta investicije putem lizinga, kompenzacije, asignacije i cesije ili nabavku na drugi način koji predstavlja gašenje obaveze putem prebijanja duga
-nabavka predmeta investicije gotovinskim plaćanjem -
AutorČlanci
- Morate biti prijavljeni da biste odgovorili u ovoj temi.