Poljoprivreda i društvene mreže – AGROEKONOMIJA

Gledanje 1 članka (od 1 ukupno)
  • Autor
    Članci
  • #521760
    Nešić Bojana
    Učesnik

      Danas svaki biznis može pronaći svoje mesto na društvenim mrežama, tako da ni poljoprivreda nije izuzetak. Mesta ima za sve koji su spremni da prave sadržaj koji će privući pažnju. Društvene mreže treba da koriste svi čije su usluge i proizvodi namenjeni najširoj populaciji, a poljoprivredni proizvodi su baš takvi.

      Poslednjih par godina poljoprivrednici su se zbog pandemije dovijali na razne načine te su nikle onlajn pijace u skoro svim gradovima u Srbiji. Građani su putem platformi mogli da naručuju voće, povrće, ali i ostale poljoprivredne proizvode, koji su im stizali na kućnu adresu. Neki su se reklamirali preko fejsbuk i instagram stranica i na taj način su pokušali da prodaju i plasiraju proizvode. U svakom slučaju, dobra strana pandemije je ta što su poljoprivrednici bili primorani da nauče kako da plasiraju proizvode i putem interneta.

      Poljoprivredni proizvođači su sve vise zainteresovani za promociju putem društvenih medija. Najviše se koriste Viber, Facebook i Instagram aplikacije. Ovaj način im često osigurava pristup redovnim kupcima, ali i otkrivanje novih tržišta. Brojni su primeri kako novi mediji olakšavaju pronalazak tržišta.

      Kod vođenja profila na društvenim mrežama najpre je važno odrediti ciljnu grupu. Ukoliko se objektivno odredi publika, lakše je izabrati adekvatnu društvenu mrežu za biznis. Osoba koja želi da predstavi svoj biznis na društvenim mrežama bi trebalo da bude spremna za nova znanja i učenje i unapređivanje veština poput javnog nastupa, snimanja, montaže koja su često potrebna u cilju uspešnog vođenja posla na društvenim mrežama. Potrebno je precizno kreirati sadržaj za jasno odabranu i definisanu ciljnu grupu.

      Ljudima koji su na društvenim mrežama je potrebno štedeti vreme, a ostaviti što više dostupnih informacija. Svako ko se odluči da unapredi svoj biznis na ovaj način mora biti spreman na neprekidnu interakciju sa ljudima koji će komentarisati sadržaje ili pisati poruke. Društvene mreže bi trebalo da bude mesto gde korisnici mogu brzo dobiti odgovor na svaku vrstu upita.

      Za uspešno vođenje profila na društvenim mrežama potrebno je i osnovno poznavanje grafičkog dizajna. Bilo bi dobro da poljoprivredno gazdinstvo ima sopstveni logotip. A važno je znati da savremeni kupac pridaje značaj i pakovanju proizvoda pa je pametno uložiti trud i u tom delu posla.

    Gledanje 1 članka (od 1 ukupno)
    • Morate biti prijavljeni da biste odgovorili u ovoj temi.