Osnovni elementi biznis plana

Gledanje 1 članka (od 1 ukupno)
  • Autor
    Članci
  • #522692
    Starinac Zoran
    Učesnik

      Основни елементи бизнис плана

      osnovni cilj biznis plana
      rezime biznis plana
      profil gazdinstva
      ocena tržišne pozicije
      marketing plan
      menadžment plan
      proizvodni plan
      prodajni plan
      finansijski plan
      plan razvoja
      dodaci

      Osnovni cilj biznis plana podrazumeva kvantitativno definisanje nameravanih aktivnosti gazdinstva u narednom periodu, analizu potrebnih resursa za realizaciju definisanog cilja, sagledavanje potencijalnih prepreka i stvarnih mogućnosti gazdinstva da se realizuje planirani cilj, kao i razmatranje mogućih efekata na budući ekonomski položaj gazdinstva.
      Naslovna strana biznis plana sadrži, naziv, sedište, adresu,BPRG, naslov biznis plana, period na koji se odnosi i ko je autor biznis plana.
      Rezime biznis plana prestavlja rekapitulaciju sažetih najznačajnijih rezultata biznis plana. Rezime kao i naslovna strana predstavlja vrstu specifičnog formulara u kome postoje standardizovane rubrike koje zahtevaju veoma precizne odgovore. Rezime biznis plana sadrži informacije: o osobama koje su odgovorne za podatke korišćene za izradu biznis plana, o gazdinstvui koje donosi biznis plan, o biznis planu, o visini predviđenih ulaganja, o izvorima sredstava, kao i o najvažnijim pokazateljima poslovnog uspeha.
      Profil gazdinstva sadrži osnovne informacije o razvoju gazdinstva u proteklom periodu. Sagledavanje osnovnih elemenata profila gazdinstva podrazumeva analizu: osnovne delatnosti i razvoja gazdinstva, proizvodnje, finansijskog poslovanja u proteklom, obično petogodišnjem periodu.
      Ocena tržišne pozicije, obuhvata makro i mikro tržišnu analizu gazdinstva, vezanu za dosadašnji razvoj. Makro tržišna pozicija podrazumeva višedimenzionalno sagledavanje aktuelnog tržišnog položaja gazdinstva u domaćem i inostranom poslovnom ambijentu. To znači razmatranje i identifikovanje najznačajnijih performansi razvoja privrede zemlje, grane i grupacije kojoj pripada analizairano gazdinstvo. Mikro analiza aktuelne tržišne pozicije gazdinstva podrazumeva: utvrđivanje veličine i strukture prodaje, identifikovanje najvažnijih kupaca, najznačajnijih tržišnih područja, najvažnijih dobavljača, najvažnijih konkurenata, mogućih barijera ulaska na tržište, razmatranje SWOT matrice (šansi, opasnosti, prednosti i nedostataka) – najvažnijih konkurenata, razmatranje SWOT matrice (šansi, opasnosti, prednosti i nedostataka) – sopstvenog gazdinstva.
      Marketing plan je jedan od najvažnijih delova biznis plana. Marketing plan se usresređuje na potrošača i moguće načine da se najbolje zadovolje njihove želje i potrebe. Marketing plan je plan svih marketing aktivnosti u procesu stvaranja i isporuke potrošačima željenih proizvoda i usluga. U tom smislu marketing planom se analiziraju i planiraju sve aktivnosti pridobijanja (osvajanja) novih i zadržavanja postojećih kupaca ili klijenata gazdinstva. Marketing plan u biznis planu treba da ostvari sledeće ciljeve: utvrdi potreba potrošača, što se postiže istraživanjem tržišta, odredi ciljna tržišta na kojima će gazdinstvo da posluje, utvrdi konkurentske prednosti gazdinstva i na tim prednostima definiše tržišnu (marketing) strategiju, i pomogne u izboru optimalne kombinacije karakteristika proizvoda, cena, kanala distrubucije i promocije (marketing mix) kako bi gazdinstvo odgovorilo potrebama i željama kupaca.
      Menadžment plan je deo biznis plana gde treba prikazati detaljne podatke o vlasniku(cima), čija su imena i zanimanja pomenuta na prvim stranama biznis plana. Ovde treba dati više detalja o vlasniku(cima), njihovoj karijeri, stručnosti i stečenom iskustvu.
      Plan proizvodnje treba da obuhvati, analizu osnovnog proizvodnog programa (odlike proizvoda i asortiman) i glavnih karakteristika proizvodnog procesa, izbor tehnologije i potrebne opreme, identifikovanje glavnih proizvođača i isporučioca opreme, analizu mogućih načina rešavanja različitih tehničkih zahteva (električna energija, vodovod i kanalizacija, otpadne materije i dr.) vezanih za primenu izabrane tehnologije, procenu potrebe korišćenja postojećih ili izgradnje novih objekata na postojećoj ili novoj lokaciji, identifikovanje potrebnih repromaterijala i mogućih dobavljača za realizaciju predviđenog programa proizvodnje, kao i iskazivanje nivoa potrebnih investicionih ulaganja.
      Prodajni plan se odnosi na: sačinjavanje kalkulacije troškova i cene proizvoda, prognoze buduće prodaje u više varijanti, postavljanje organizacije prodaje, analizu budućih kupaca.
      Finansijski plan je najznačajniji i najsloženiji deo biznis plana. On pokazuje finansijsku opravdanost ulaska u biznis. Obuhvata analizu: izvora finansiranja investicija, potrebnih resursa za realizaciju biznis plana, finansijske projekcije prihoda i rashoda, bilans gotovinskog toka , projekcije bilansa stanja i bilansa uspeha, finansijske indikatore.
      Plan budućeg razvoja prestavlja sintezu urađenog biznis plana i treba da ukaže na osnovne pravce i ciljeve razvoja preduzeća u narednom periodu.
      Dodatak sadrži prateći materijal, tabele, garfikone i dokumenta koji su od značaja za realizaciju biznis plana.

      PSSS Kruševac
      Dipl.inž AE Zoran Starinac

    Gledanje 1 članka (od 1 ukupno)
    • Morate biti prijavljeni da biste odgovorili u ovoj temi.