- This topic has 0 odgovora, 1 glas, and was last updated 2 godine, 1 mesec ranije by Đurić Milenko.
-
AutorČlanci
-
27.09.2022 u 16:08 #523448Đurić MilenkoUčesnik
Osnovna pravila bezbednosti u saobraćaju za poljoprivrednike
Sa početkom jesenjih radova pojačava se prisustvo traktora i drugih poljoprivrednih mašina u saobraćaju. Zbog bezbednosti učesnika u saobraćaju od 16. septembra Vlada Srbije usvojila je uredbu kojom se predviđa subvencionisanje dodele zaštitnih ramova za upotrebljavani traktor. Isplaćivaće se do 27.000 dinara za ramove i još 7.000 dinara za ispitivanje prepravke traktora. Subvencija se odnosi na traktor koji se u saobraćaju koristi bez zaštitne kabine ili rama, a dodeljuje se vlasnicima ili korisnicima traktora registrovanih u Srbiji u cilju unapređenja bezbednosti saobraćaja na putevima.
Prilikom rada sa traktorom potrebno je pridržavati se nekoliko pravila:
-ispravnost traktora je jako bitna za bezbednost tako da tehnička ispravnost mora biti podložna čestim proverama;
-traktor mora biti opremljen kabinom ili sigurnosnim ramom jer u slučaju prevrtanja veće su šanse da se preživi udes ukoliko je vozač zaštićen;
-zabranjeno je prevoziti druga lica na traktorskim priključcima ili na blatobranima traktora;
-decu treba držati što dalje od traktora bilo da je mašina u radu ili stoje parkirani jer traktor nije igračka;
-u nekim agrotehničkim operacijama potreban je prevoz radnika u prikolicama i pri tome u prikolici ne sme da bude više od 5 radnika;
-ukoliko se prevozi osoba mlađa od 14 godina ona mora biti u pratnji odrasle osobe;
-na traktoru kao i na priključnim mašinama svetlosno signalni uređaji moraju biti ispravni i jasno uočljivi;
-kada traktor sa ili bez priključnih mašina noću ili u uslovima smanjene vidljivosti učestvuje u saobraćaju obavezno mora imati žuto trepćuće svetlo da bi se smanjila opasnost od nezgode;
-vožnja traktora sa ili bez priključaka na terenima pod nagibom je jedna od čestih uzroka nezgoda; zbog neblagovremene promene prenosa dolazi do ubrzanja agregata trator–priključno vozilo, gubi se kontrola pa može doći do prevrtanja; jedno od bezbedonosnih pravila je i to da kojom brzinom se penješ uz uzbrdicu istom brzinom i silaziš;
-obaveza traktorista je da pri izlasku sa zemljanog ili raskaljanog puta očiste pneumatike da iznošenjem zemlje na asfalt ne izazovu efekat poledice i na taj način ugroze sebe i druge učesnike u saobraćaju;
-prilikom prelaska pruge gde ne postoje branici i svetlosno zvučna signalizacija već su obeleženi sa Andrejinim krstom i znakom stop, obavezno se zaustavlja traktor i proverava da li je prelazak pruge stopostotno siguran;
-vozač traktora ne sme da konzumira alkohol kada ga očekuju radne aktivnosti sa mašinom.
Pridržavanje ovih osnovnih pravila bezbednosti znatno utiče na smanjenje broja nezgoda u kojima učestvuju poljoprivrredne mašine a gde su često žrtve deca i maloletnici.
Milenko Đurić, savetodavac za ratarstvo
PSSS ,,Poljosavet” doo Loznica -
AutorČlanci
- Morate biti prijavljeni da biste odgovorili u ovoj temi.