- This topic has 0 odgovora, 1 glas, and was last updated 2 nedelje, 2 dana ranije by Miladin Vitorovic.
-
AutorČlanci
-
07.11.2024 u 08:09 #595401Miladin VitorovicUčesnik
Сезона убирања ратарских зрнастих култура је завршена а комбајне треба спремити за заслужени одмор.
Пре него што се крене са детаљним чишћењем , прањем и подмазивањем и антикорозивном заштитом, потребно је отклонити све неисправности на комбајну заменом неисправних делова и склопова. Ако за поправке нема времен или средстава , да се не би заборавило до идуће сезоне , обавезно записати све неисправности и кварове.Комбајн пре прања треба очистити споља и унутра . За спољашње чишћење је најбоље користити компресор за ваздух или ручне ношене дуваљке , које су се првобитно користиле за скупљање опалог лишћа на отвореном простору.Хедер и елеватор хедера су приступачани и лако се очисте али их не треба остављати за касније.Унутрашњост комбајна се чисти прво механички а после као финиш користимо компримовани ваздух. Потребно је да се одстране сви биљни осатаци и остале механичке нечистоће ( најчешће земља после жетве соје) . Посебну пажњу захтевају сабирна раван , сита и салмотреси на којима се наталоже нечистоће са земљом , које је тешко уклонити без употребе гребача разних облика и шпакли. Овај талог је главни разлог убрзане корозије сепарационих склопова комбајна.
Обавезно испразнити скупљач камена на улазу у вршалицу , решетка подбубња и бубањ морају бити чисти . Елеваторе повратне масе и чистог зрна испразнити до краја , отварањем поклопаца спирале и ланчастих транспортера , тако да у том простору нема зрна . Обавезно прегледати бункер и испразнити га .У моторном простору и на мотору се скупљају најситнији делови биљне масе и прашина , које треба одувати из тог прострора и касније детаљно опрати мотор , хидраулични систем и систем довода горива .Прање комбајна треба урадити на предвиђеном месту како би заштитили околину од средстава за прање и одмашћивање . Збрињавање оваквих отпадних вода се спроводи по важећим правилницима и законима о заштити животне средине .Ако за прење комбајана користимо урађаје са топлом водом под високим притиском , водимо рачуна да млазом не оштетимо осетљиве делове мотора и комбајна . Пазимо да се отпадна воде не сливају у унутрашњост комбајна .Све металне делове са којих је заштитна фарба у раду скинута , треба премазати средствима за антикорозивну заштиту .Када се комбајн осуши , потребно је подмазати све мазалице на комбајну кко би нова маст избацила воду из кућишта котрљајних лежајева.Комбајни се због великих димензија , паркирају под настрешнице које их директно штите од кише и снега . Када се комбајн паркира на стално место, подигне са на клоцне како би се пнеуматици растеретили а притиска у њима се самњи за једну трћину.Ако комбајн има мотор са воденим хлађењем , расхладну течност треба сасвим испустити из система хлађења а посебно пазити да се испразни кућиште водене пумпе кратким покретањем мотора без старта.Акумулатор ( батерију) треба скинути са комбајна , допунити да максималног капацитета и одложити у магацин. Повремено га допунити јер се стајањем празни.Ремене демонтирати , одмастити по потреби и окачити исправљене у пуној дужини .Ланце демонтирати , опрати чистим горивом од наслага масти и прашине , оцедити и подмазати чистим уљем .
-
AutorČlanci
- Morate biti prijavljeni da biste odgovorili u ovoj temi.