Direktna prodaja poljoprivrednih proizvoda

  • This topic has 0 odgovora, 1 glas, and was last updated 4 godine ranije by Nešić Bojana.
Gledanje 1 članka (od 1 ukupno)
  • Autor
    Članci
  • #516980
    Nešić Bojana
    Učesnik
      Za direktnu prodaju koje obavlja poljoprivredno gazdinstvo karakteristično je da se uglavnom odnosi na proizvode koji mogu odmah da se troše i da se dostave u svežem stanju. U tu grupu spadaju: jaja, mleko, voće i povrće. Sve više proizvođača se odlučuje na direktnu prodaju, a glavni motivi za to su povećanje profita i osiguravanje radnog mesta na porodičnom gazdinstvu. Potrošači se odlučuju da kupuju direktno od proizvođača jer na taj način nabavljaju domaće i zdrave proizvode boljeg kvaliteta, pri čemu imaju garanciju da će konzumirati proizvode u svežem stanju. Direktna prodaja stvara poverenje između proizvođača i potrošača.

      Postoji nekoliko oblika direktne prodaje poljoprivredno – prehrambenih proizvoda:

      – Samostalna berba podrazumeva da kupac sam bere proizvode na parceli proizvođača i sam prikuplja količinu koju želi da kupi;
      – Prodaja u dvorištu porodičnog poljoprivrednog gazdinstva, podrazumeva prodaju na imanju proizvođača;
      – Prodaja preko etno restorana i vinoteka, podrazumeva, takođe, direktnu prodaju na posedu koje su u vlasništvu proizvođača;
      – Prodaja pored puta. Na nekim područjima, mogu se svakodnevno uočiti u prolazu stolovi sa gajbama koji sadrže različito voće i povrće;
      – Prodaja iz dostavnog vozila, obuhvata prodaju proizvoda iz vozila koje može biti parkirano npr. na parkingu ili nekom drugom mestu, sa kog proizvođač nudi proizvode;
      – Prodaja iz seoske prodavnice u vlasništvu gazdinstva. U nekim selima postoje prodavnice, koja u ponudi imaju domaće proizvode vlasnika, ali i proizvode drugih proizvođača;
      – Lična prodaja na gradskoj i seoskoj pijaci, obuhvata prodaju gde proizvođač zakupi tezgu na gradskoj ili seoskoj pijaci i nudi svoje proizvode krajnjem potrošaču;
      – Prodaja preko seoskog sajma i seoske manifestacije (vašari, slave crkkve i sl.). gde poljoprivrednici nude svoje proizvode kupcima, a kupci mogu da degustiraju proizvod pre kupovine.
      – Prodaja putem narudžbe (društvene mreže, internet, telefon), koja obuhvata prodaju i dostavu na kućnu adresu ili bilo koje drugo mesto gde se dogovore.

      Poslednjih godina, a naročito u doba pandemije virusa Covid 19, porasla je popularnost internet prodaje Na društvenim mrežama svakodnevno možemo da vidimo oglase za prodaju poljoprivredno – prehrambenih proizvoda u različitim grupama. Internet prodaja je zasnovana na ponudi koju putem kompjutera ili pametnih telefona zainteresovani kupci vrše kupovinu preko interneta. Uglavnom se radi o domaćim proizvodima kao što su jaja, mleko, prerađevine od mleka, razno voće i povrće, zimnica… Takva trgovina je ustvari direktna prodaja, gde proizvođači prodaju obavljaju putem narudžbe preko interneta i dostavljaju proizvode na kućnu adresu kupca ili na drugo dogovoreno mesto za isporuku.

      Bojana Nešić, dipl. ing. za agroekonomiju

    Gledanje 1 članka (od 1 ukupno)
    • Morate biti prijavljeni da biste odgovorili u ovoj temi.