Ciljevi i razlozi – IPARD – mera 7

Gledanje 1 članka (od 1 ukupno)
  • Autor
    Članci
  • #516887
    Koprivica Radmila
    Učesnik

      Više od 1.000 porodičnih gazdinstava koja se bave seoskim turizmom u Srbiji ostvaruje gotovo deset odsto ukupne zarade naše zemlje od turizma.
      Zbog novonastale situacije u vezi pandemije korona virusom i ograničenog putovanja ljudi su tražili boravak u prirodi u etno selima i to su destinacije koje su zabležile porast broja noćenja u odnosu na prošlu godinu, podaci su Turističke organizacije Srbije. Interesovanje za takav odmor raste. Zato raste i broj onih koji svoja domaćinstva žele da pripreme za neke buduće goste.
      IPARD Mere 7 se odnosi na podršku investicijama u ruralni turizam u Srbiji i je vredan 2,3 milijarde dinara. Intezitet podrške iz IPARD fonda je do 65 odsto, a korisnik može da dobije povraćaj od 5.000 do 300.000 evra po projektu.
      Bitno je razumeti sa kojim razlozima i ciljevima se ovaj program sprovodi kako bi se na pravi način odgovorilo na konkursni poziv. Obzirom da je u Srbiji oko 45% ruralnog stanovništva zaposleno u poljoprivredi, neophodno je napraviti diversifikaciju ekonomske strukture koja je zavisna od primarnog sektora.
      Izgradnjom turističkih kapaciteta na gazdinstvu će se neki od članova domaćinstava preusmeriti i steći nova znanja kako bi uspešno stvorili mogućnosti za nove prihode. Takođe, računa se da će doći i do zapošljavanja lokalne radne snage. Istovremeno, jačanje ekonomske moći lokalne zajednice vodiće ka poboljšanju infrastrukture i unapređenju kvaliteta života. Možemo zaključiti da je ključni cilj stvaranje dodatnog prihoda poljoprivrednih gazdinstava koji bi mogao biti aktuelan čitave godine.
      Specifični ciljevi donacija:
      • Investiciona podrška razvoju turističkih objekata i usluga do poljoprivrednim proizvođačima i drugim privrednim subjektima u ruralnim oblastima, i na taj način ekspanzija privrednih aktivnosti u zemlji u oblasti ruralnog turizma;
      • Podrška razvoju turističkih rekreativnih aktivnosti, posebno za porodični i dečiji turizam.
      Investicije se odnose na:
      • Ulaganje u izgradnju i / ili rekonstrukciju i / ili opremanje objekata za pružanje turističkih i ugostiteljskih usluga, kao što su sobe, restorani i drugi objekti, uključujući i objekte za rekreaciju, igranje, turističkih kampova, poboljšanje objekata na otvorenom (za jahanje, ribolov u unutrašnjim vodama, biciklizmu, tematskih staza) troškovi marketinga, kao što su štampanje propagandnog materijala, stvaranje / održavanje sajta.
      Podsetimo, ovo je prvi put da se u Srbiji kroz IPARD fond finansiraju investicije u ruralnom turizmu. U okviru javnog poziva koji je produžen do kraja oktobra.
      Ugostitelji koji žele da unaprede svoju turističku ponudu ili tek započnu bavljenje ovom delatnošću u ruralnim područjima Srbije, na ovaj način moći će da dobiju podršku u okviru IPARD Mere 7.
      Korisnici ove meru mogu biti fizička lica, preduzetnici i mikro i mala privredna društva.
      Obaveza korisnika IPARD podsticija su da imaju kategorisan objekat za smeštaj na kraju investicije, ili više objekata, ukupnog kapaciteta do 30 ležajeva.
      Za jedan projekat, koji može biti sačinjen od više različitih investicija, korisnici IPARD Mere 7 će iz IPARD fonda moći da povrate i do 65 odsto iznosa investicije i tako ostvare podršku između 5.000 i 300.000 evra po projektu.
      Radmila Koprivica dipl. ing. master voćarstva i vinogradarstva

    Gledanje 1 članka (od 1 ukupno)
    • Morate biti prijavljeni da biste odgovorili u ovoj temi.