U skladu sa „Godišnjim planom usavršavanja poljoprivrednih savetodavaca i poljoprivrednih proizvođača“ za 2024. godinu, u organizaciji Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Republike Srbije i Instituta za primenu nauke u poljoprivredi (IPN), održana je edukacija savetodavaca Poljoprivrednih savetodavnih i stručnih službi Republike Srbije (PSSS) za:
Modul 14: Moj savetodavni profil,
Modul 15: Komunikacione veštine i
Modul 16: Timski rad.
Moduli: Modul 14 ‘’Moj savetodavni profil’’ i Modul 15 ‘’Komunikacione veštine’’ predstavljaju dva obavezna modula CECRA (Certificate for European Consultants in Rural Areas) sertifikacionog programa za edukaciju savetodavaca za ruralni razvoj na području Evrope, za čiju realizaciju je IPN akreditovan od 2019. godine.
Edukacije su bile dvodnevne i održane su 14.03. i 15.03.2024. (Modul 14), 18.04. i 19.04.2024. (Modul 15) i 29.05. i 30.05.2024. (Modul 16). Edukacije su održane u Institutu za primenu nauke u poljoprivredi u Beogradu, za savetodavace različitih specijalnosti, iz 22 PSSS.
Predavači na edukaciji bili su sertifikovani CECRA konsultanti, gospodin Igor Hrovatič, Komora za poljoprivredu i šumarstvo Slovenije, dr Slađan Stanković i dr Vedran Tomić, Institut za primenu nauke u poljoprivredi, Beograd . Edukacije je otvorio dr Slađan Stanković, koji je istakao da CECRA sertifikacioni program predstavlja najviši nivo treninga za obavljanje savetodavnih poslova u poljoprivredi.
Modul 14 bio je usmeren je na ovladavanje tehnikama i veštinama potrebnim da savetodavci bolje urede svoje radno okruženje, odrede prioritete, uspešnije organizuju svoje vreme i obaveze u skladu sa zahtevima i raspoloživim resursima.
Modul 15 je imao za cilj upoznavanje sa osnovama komunikacije i najvažnijim komunikacijskim tehnikama, posebno za savetodavni intervju, profesionalno upravljanje odnosima sa ljudima u njihovom okruženju i sticanju sposobnosti za razvijanje sopstvene percepcije / komunikacije.
Modul 16 bio je usmeren na dobijanje saznanja kako da savetodavci izgrade efikasan tim radi ostvarenja zajedničkih ciljeva, uz razumevanje odgovornosti rukovodioca tima u formiranju tima i šta vođu tima čini efikasnim, kao i sagledavanje koji uslovi čine tim efikasnim, kako se motivišu timovi i kako rezrešiti konflikte u timu i komunicirati efikasno.
Edukacije za Module 14, 15 i 16 realizovane su kroz niz predavanja i praktičnih vežbi, a omogućeno je da vežbe budu interaktivne, uz učešće savetodavaca u diskusiji, realizaciji vežbi, postavljanju pitanja i donošenju zaključaka.
Izvor: IPN
Fotografije sa edukacija: