Podela zadruga

Gledanje 1 članka (od 1 ukupno)
  • Autor
    Članci
  • #599868
    Stanković Dejan
    Učesnik

       

      Podela zadruga

       

       

       

      Savremenu poljoprivrednu proizvodnju nemoguće je zamisliti bez udruživanja poljoprivrednih proizvođača u zadruge.Kroz istoriju zadruge su se menjale organizaciono i menjale su ciljeve.Sa razvojem zadrugarstva sve zadruge možemo  grupisati u 2 vrste:

       

      1. zadruge zasnovane na zajednici i resursima
      2. tržišno orijentisane zadruge

       

      Lokalne zadruge ,resursno orijentisane, su obično male,imaju  dobro definisane geografske oblasti i glavni interes udruživanja je snižavanje cene ulaza (inputa). Međutim, zadrugari se razlikuju u pogledu proizvodnje i robe.Većina ovih zadruga je na nivou primarne proizvodnje i finasijski su neefikasne.

       

      Tržišno orijentisane  su obično specijalizovane zadruge u jednoj robi i nisu specifične za lokalnu  zajednicu. One mogu da dobijaju članove iz reda regionalnih uzgajivača određene robe koji su zainteresovani za ulaganje u neki akcijski kapital. Cilj njihovih udruživanja je sticanje najnovijih tehnologija i angažovanje profesionalnog ljudstva. Ove zadruge nisu male i moraju da rade u konkurentnom okruženju.

       

      Istraživanje tržišta, proširenje, kreditiranje, asortiman proizvoda, prerada i marketing moraju biti integrisani kako bi se povećao profit i brže vratile investicije.  Uspešnost zadruga zavisi od njihove sposobnosti da realizuju  velike investicije i da se izbore za poziciju na tržištu.

       

       

       

       

       

      Dejan Stanković, dipl.ing

       

       

       

       

       

       

       

       

      Podela zadruga

       

       

       

      Savremenu poljoprivrednu proizvodnju nemoguće je zamisliti bez udruživanja poljoprivrednih proizvođača u zadruge.Kroz istoriju zadruge su se menjale organizaciono i menjale su ciljeve.Sa razvojem zadrugarstva sve zadruge možemo  grupisati u 2 vrste:

       

      1. zadruge zasnovane na zajednici i resursima
      2. tržišno orijentisane zadruge

       

      Lokalne zadruge ,resursno orijentisane, su obično male,imaju  dobro definisane geografske oblasti i glavni interes udruživanja je snižavanje cene ulaza (inputa). Međutim, zadrugari se razlikuju u pogledu proizvodnje i robe.Većina ovih zadruga je na nivou primarne proizvodnje i finasijski su neefikasne.

       

      Tržišno orijentisane  su obično specijalizovane zadruge u jednoj robi i nisu specifične za lokalnu  zajednicu. One mogu da dobijaju članove iz reda regionalnih uzgajivača određene robe koji su zainteresovani za ulaganje u neki akcijski kapital. Cilj njihovih udruživanja je sticanje najnovijih tehnologija i angažovanje profesionalnog ljudstva. Ove zadruge nisu male i moraju da rade u konkurentnom okruženju.

       

      Istraživanje tržišta, proširenje, kreditiranje, asortiman proizvoda, prerada i marketing moraju biti integrisani kako bi se povećao profit i brže vratile investicije.  Uspešnost zadruga zavisi od njihove sposobnosti da realizuju  velike investicije i da se izbore za poziciju na tržištu.

       

       

       

       

       

      Dejan Stanković, dipl.ing

       

       

       

      Podela zadruga

       

       

       

      Savremenu poljoprivrednu proizvodnju nemoguće je zamisliti bez udruživanja poljoprivrednih proizvođača u zadruge.Kroz istoriju zadruge su se menjale organizaciono i menjale su ciljeve.Sa razvojem zadrugarstva sve zadruge možemo  grupisati u 2 vrste:

       

      1. zadruge zasnovane na zajednici i resursima
      2. tržišno orijentisane zadruge

       

      Lokalne zadruge ,resursno orijentisane, su obično male,imaju  dobro definisane geografske oblasti i glavni interes udruživanja je snižavanje cene ulaza (inputa). Međutim, zadrugari se razlikuju u pogledu proizvodnje i robe.Većina ovih zadruga je na nivou primarne proizvodnje i finasijski su neefikasne.

       

      Tržišno orijentisane  su obično specijalizovane zadruge u jednoj robi i nisu specifične za lokalnu  zajednicu. One mogu da dobijaju članove iz reda regionalnih uzgajivača određene robe koji su zainteresovani za ulaganje u neki akcijski kapital. Cilj njihovih udruživanja je sticanje najnovijih tehnologija i angažovanje profesionalnog ljudstva. Ove zadruge nisu male i moraju da rade u konkurentnom okruženju.

       

      Istraživanje tržišta, proširenje, kreditiranje, asortiman proizvoda, prerada i marketing moraju biti integrisani kako bi se povećao profit i brže vratile investicije.  Uspešnost zadruga zavisi od njihove sposobnosti da realizuju  velike investicije i da se izbore za poziciju na tržištu.

       

       

       

       

       

      Dejan Stanković, dipl.ing

       

       

       

       

       

       

       

       

       

    Gledanje 1 članka (od 1 ukupno)
    • Morate biti prijavljeni da biste odgovorili u ovoj temi.