Prodaja putem interneta – AGROEKONOMIJA

Gledanje 1 članka (od 1 ukupno)
  • Autor
    Članci
  • #520913
    Nešić Bojana
    Učesnik

      Moderne tehnologije pronašle su svoje mesto i u domenu poljoprivrede. Od posebnog značaja je internet. On pruža brojne mogućnosti u pogledu sticanja znanja, prikupljanja informacija, ali i prodaje proizvoda koje poljoprivrednici proizvode na svojim gazdinstvima. Veliki broj ljudi svakodnevno pretražuje internet u potrazi za proizvodima koji im trebaju. Žele da poručuju brzo, direktno, u udobnosti svog doma.

      Postoji nekoliko načina na koji se može prodavati putem interneta.

      Preko internet prezentacije (sajta) može se istaći ponuda proizvoda, sa dodatnim informacijama o proizvodu i poručivanju. Jedan deo prezentacije bi trebalo posvetiti i proizvođaču i istoriji njegove proizvodnje, kako bi se kupci bolje upoznali. Najvažnije je biti otvoren po pitanju poslovanja. Tako se stiče poverenje u proizvođače, i njegovu uslugu ili proizvode. U prodaji preko sajta, moguće je samo navesti proizvode i usluge, sa fotografijama i opisima, uz poziv da se kontaktira prodavac direktno – preko imejl adrese ili telefonom. Druga opcija je da se postavi elektronska prodavnica, u kojoj bi se proizvodi prikazivali takođe uz opis i fotografiju, ali sa mogućnošću brze porudžbine bez kontaktiranja prodavca. Taj proces se odvija preko elektronske korpe. U oba slučaja proizvodi se prodaju kupcima direktno, bez posrednika. Ulaganja za koja proizvođač mora biti spreman su pokretanje i održavanje internet prezentacije.

      Za prodaju preko interneta nije nužno imati svoju internet prezentaciju, već se ona može sprovesti i preko “internet pijaca”. Radi se o elektronskim prodavnicama koje su usperene na prodaju poljoprivrednih proizvoda. Funkcionišu baš kao i pijace, samo preko interneta. One na jednom mestu okupljaju i poljoprivrednike i potencijalne kupce.

      Sa razvojem interneta pojavile su su se i društvene mreže, od kojih su najpoznatiji Fejsbuk i Instagram. Kako se broj korisnika ovih mreža neprekidno uvećava, mnogi su iskoristili priliku da promovišu svoje biznise i proizvode. Tako su nastale prezentacije raznih proizvođača, koje su vremenom dobijale i svoje pratioce. Proizvođač – manji ili veći, postavlja fotografije svojih proizvoda (sadnice, semena, predmeti iz domaće radinosti, med) uz opis, uz obavezne podatke kako da ga kupac kontaktira. Nije potrebno nikakvo napredno poznavanje rada na računaru, sve se može jednostavno urediti. Ovaj način internet prodaje, za sada, može se obavljati bez bilo kakvih troškova. Potrebno je samo malo poznavanje načina na koji ova društvene mreže funkcionišu i uz malo umešnosti i posvećenosti mogu se ostvariti dobri rezultati.

    Gledanje 1 članka (od 1 ukupno)
    • Morate biti prijavljeni da biste odgovorili u ovoj temi.