- This topic has 0 odgovora, 1 glas, and was last updated 4 godine, 12 meseci ranije by Petrović Snežana.
-
AutorČlanci
-
26.12.2019 u 15:30 #516037Petrović SnežanaUčesnik
МАРКЕТИНГ ОРГАНСКИХ ПРОИЗВОДА
У Србији, мала породича газдинства имају доста проблема и изазова. Један од основних је отежана приступачност тржишту и неконкурентност на тржишту ЕУ. Комерцијална ђубрива су скупа, постоји мањак техничке подршке, отежан је приступ интернету, превоз и саобраћајна инфраструктура лоши су, млади људи мигрирају из руралних подручја због тога што немају шансу за пристојан живот.
Потенцијал производа са малих породичних газдинстава у Србији није искоришћен за извоз. Са друге стране, дешава се да пољопривредници имају јако висок принос, не могу да пласирају своје производе на тржиште и, на крају, користе производе за исхрану стоке. Пољопривредници, који имају стабилну производњу, могу да започну органску производњу. Али, проблем је што са сертификацијом долази до повећања трошкова, што води поскупљењу производа, и они више нису конкурентни на тржишту. Неки органски производи и пет пута су скупљи од оних произведених на уобичајен начин.
Маркетинг органских производа један је од најважнијих елемената економског опстанка малих породичних газдинстава, али, истовремено, и најизазовнији.
Маркетинг захтева знање, информације, креативност и истрајност. Кроз маркетинг, органски произвођачи промовишу своје производе и зарађују новац који им је неопходан за одржавање посла. Због ограничених финансијских ресурса, маркетинг на малим породичним газдинствима често је ограничен у почетку и захтева доста сналажљивости и прилагођавања.
Искуства из других земаља показују да би маркетинг требало да буде мешавина различитих техника, као што су продаја на самом газдинству, уговори са снабдевачима, учествовање на манифестацијама које се баве промоцијом и продајом производа или директна продаја на тржишту.
Мала газдинства требало би да сарађују и удружују се вертикално (повезујући произвођаче са тржиштем) као и хоризонтално (повезујући произвођаче међусобно).
Снежана Петровић, дипл. инж. агроекономије -
AutorČlanci
- Morate biti prijavljeni da biste odgovorili u ovoj temi.