Značaj seoskog turizma u razvoju sela

Gledanje 1 članka (od 1 ukupno)
  • Autor
    Članci
  • #515190
    Jovanović Zvezdana
    Učesnik

      ]U Srbiji je danas više od 900 seoskih domaćinstava registrovanih za rad sa turistima. Danas se vrlo brzo može saznati kakva je ponuda kada je seoski turizam u pitanju. Sela Srbije su sve poznatija kao destinacija za dobar odmor . To je odmor koji je kraći – najčešće traje dva ili tri dana, odnosno jedan vikend ili produženi vikend, ali se događa više puta godišnje.Takav kraći odmor sasvim je dovoljan za odmaranje od posla i degustiranje gastronomskih specijaliteta iz cele Srbije.
      Od 2004. godine Ministarstvo poljoprivrede,šumarstva i vodoprivrede se svojim fondovima, odnosno konkursima za podsticajna sredstva, okrenulo prema domaćinstvima koja se bave seoskim turizmom. Kasnije se i Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija pridružilo kreditnim sredstvima, a tu su i razne strane asocijacije koje se time bave, pa čak su i neke ambasade pomagale razvoj seoskog turizma u Srbiji.
      Težnja ka održivom razvoju seoskog turizma podrazumeva da turisti aktivno učestvuju u ukupnom procesu, u cilju prvenstveno zaštiti i očuvanju prirodnog okruženja i kulturno-istorijskog nasleđa. Turbulentne promene na turističkom tržištu, kako na strani turističke tražnje, tako i na strani turističke ponude, zahtevaju stalna adaptiranja svih učesnika u tom procesu. To podrazumeva da proces planiranja i upravljanja mora biti kontinuiran. Osnovni cilj je težnja ka aktivnom pristupu u zaštiti i očuvanju svih resursa povezanih sa razvojem seoskog turizma. Takav pristup može biti ostvaren prihvatanjem da se ciljevi koji se odnose na zaštitu životne sredine moraju dugoročno poklapati sa ciljevima poslovanja u turizmu .
      Poseban aspekt upravljanja razvojem seoskog turizma ispoljava se u potrebi za edukovanjem kadrova. Podrazumeva se da razvoj turizma treba da dovede, s jedne strane, do povećanja zaposlenosti vezano za obezbeđivanje proizvoda i usluga za turiste i, s druge strane, do obezbeđivanja dodatne zarade za već zaposlene na osnovu sezonske zaposlenosti. Da bi to bilo na kvalitetan način ostvareno potrebno je edukovati ključne učesnike u zadovoljavanju potreba turista. To su, pre svega: domaćini, vlasnici kuća za izdavanje turistima – potrebno ih je edukovati o potrebama turista, uputiti ih u znanja o upravljanju, knjigovodstvu, obezbeđivanju uslova za rekreaciju gostiju, bezbednosti, načinima održavanja higijene za turiste, kao i proširiti njihova znanja o prirodnim, kulturnim i ostalim karakteristikama njihovog kraja; celokupno lokalno stanovništvo – kako bi na svrsishodan način učestvovalo u ostvarivanju zajedničkog projekta razvoja seoskog turizma; osoblje u lokalnim turističkim informativnim centrima, lokalni turistički vodiči – u cilju sticanja širokog znanja o karakteristikama područja, posebno turističkim resursima, načinima promovisanja turističkog proizvoda i dr.

      Zvezdana Jovanović,dipl.ing.
      PSSS Požarevac

    Gledanje 1 članka (od 1 ukupno)
    • Morate biti prijavljeni da biste odgovorili u ovoj temi.