- This topic has 0 odgovora, 1 glas, and was last updated 6 godine, 8 meseci ranije by Zdravković Zorica.
-
AutorČlanci
-
02.04.2018 u 04:46 #514235Zdravković ZoricaUčesnik
Posmatrano iz ugla korisnika, najveće prednosti koje IPARD donosi u nacionalne sisteme podrške poljoprivredi su mogućnost dugoročnog planiranja i transparentnost isplate sredstava. Kako podrška poljoprivrednoj proizvodnji svake zemlje zavisi od procenta rasta BDP i opšteg napretka nacionalne ekonomije, tako se i poljoprivredni budžet, koji se donosi svake godine, modifikuje u skladu sa trenutnim okolnostima. U slučaju IPARD sredstava, budžet se određuje sedmogodišnje, u roku budžetskog perioda EU, a iznos sredstava i forma podrške se gotovo nikako, ili vrlo malo menjaju. Kada se na to doda i visina investicione podrške, koja može da bude znatna po pojedinim merama, izvesnost i dugoročno planiranje investicija su osigurani.
Za IPARD II program je karakteristično da je veoma zahtevan i potrebno je pribaviti obimnu dokumentaciju i obaviti detaljne pripreme. Poljoprivredni proizvođači bi trebalo da budu spremni na ozbiljan pristup, da dobro odaberu formu podrške i pripreme svu neophodnu dokumentaciju. Podršku u pripremi zahteva za odobravanje projekta i zahteva za odobravanje isplate pružaju Poljoprivredne savetodavne i stručne službe Srbije i Poljoprivredna stručna služba AP Vojvodine, koje su prošle obuku MPŠV, a imaju i dobro razvijenu mrežu. Takođe, na raspolaganju je i podrška UAP i MPŠV.Zorica Zdravkovic, savetodavac za agroekonomiju
-
AutorČlanci
- Morate biti prijavljeni da biste odgovorili u ovoj temi.