- This topic has 0 odgovora, 1 glas, and was last updated 7 godine, 2 meseci ranije by Petrović-Luković Violeta.
-
AutorČlanci
-
01.10.2017 u 02:18 #513741Petrović-Luković VioletaUčesnik
PRIHVATLJIVI TROŠKOVI PO IPARD PROGRAMU
IPARD podsticaji se utvrđuju u iznosu od 50% od vrednosti prihvatljivih troškova investicije umanjenom za iznos poreza na dodatu vrednost. Za investicije u oblasti upravljanja otpadom i otpadnim vodama, IPARD podsticaji utvrđuju se u dodatnom iznosu od 10%.
Vrednost prihvatljivog opšteg troška ne može preći iznos od 12% od vrednosti prihvatljivih troškova predmetne investicije. Vrednost prihvatljivog opšteg troška za izradu poslovnog plana za koje se odobravaju IPARD podsticaji ne može preći iznos od:
– 3% od vrednosti prihvatljivih troškova predmetne investicije – ako je vrednost prihvatljivih troškova predmetne investicije veća od tri miliona evra;
– 4% od vrednosti prihvatljivih troškova predmetne investicije – ako je vrednost prihvatljivih troškova predmetne investicije veća od jednog, a manja od tri miliona evra;
– 5% od vrednosti prihvatljivih troškova predmetne investicije – ako je vrednost prihvatljivih troškova predmetne investicije manja od milion evra.Za investicije u fizičku imovinu za preradu i marketing kojima je obuhvaćena izgradnja i/ili kupovinu novih mašina i opreme prihvatljivi troškovi za koje se odobravaju IPARD podsticaji su troškovi koji se odnose na izgradnju i/ili kupovinu novih mašina i opreme, uključujući I kompjuterske programe. Ovi troškovi su prihvatljivi do tržišne vrednosti imovine, u skladu sa metodologijom za utvrđivanja referentnih cena investicija za obračun IPARD podsticaja i tri dostavljene ponude. Pravo na IPARD podsticaje ostvaruje se isključivo za investicije koje su realizovane nakon donošenja rešenja o odobravanju projekta, osim za opšti trošak koji može da nastane u periodu važenja IPARD programa.
Pravo na IPARD podsticaje ne može da se ostvari za neprihvatljive troškove kao što su:
– poreze, uključujući PDV;
– carine, uvozne i druge dažbine;
– kupovinu, zakup ili lizing zemljišta i postojećih objekata, bez obzira na to da li će lizing rezultirati promenom vlasništva;
– kazne, finansijske penale i sudske troškove;
– troškove poslovanja;
– polovnu mehanizaciju i opremu;
– bankarske troškove, troškove garancija i slične troškove;
– troškove konverzije, troškove i gubitke u pogledu kursne razlike u vezi sa IPARD namenskim računom, kao i druge čisto finansijske troškove;
– doprinose u naturi;
– troškove održavanja, amortizacije ili zakupa;
– nabavku predmeta investicije putem lizinga, kompenzacije, asignacije i cesije ili nabavku na drugi način koji predstavlja gašenje obaveze putem prebijanja duga;
– nabavku predmeta investicije gotovinskim plaćanjem.PSSS Kragujevac
mr Violeta Petrović-Luković -
AutorČlanci
- Morate biti prijavljeni da biste odgovorili u ovoj temi.