- This topic has 0 odgovora, 1 glas, and was last updated 8 godine, 2 meseci ranije by Stefanović Živko.
-
AutorČlanci
-
11.10.2016 u 15:26 #513335Stefanović ŽivkoUčesnik
Akreditacija kao preduslov za korišćenje sredstava iz IPARD fondaOkončanje procesa akreditacije, odnosno usvajanje odluke o prenošenju upravljačkih ovlašćenja Evropske komisije, predstavlja jedan od veoma bitnih preduslova za podršku ruralnom razvoju iz fondova EU. Evropska komisija je u okviru IPARD II programa (od 2014. do 2020.) odobrila ukupno 175 miliona evra iz fonda predpristupne pomoći, i sa okončanim procesom akreditacije konkurs za korišćenje evropskog fonda bi bio raspisan u narednih nekoliko meseci, a poljoprivrednici bi uplate iz evropskog fonda mogli da očekuju u 2017.godini. Međutim, Evropska komisija je u avgustu privremeno odbila akreditaciju Srbije za korišćenje IPARD-a zbog neobezbeđenog minimuma potrebnih standarda, tako da će novac iz predpristupnih fondova za poljoprivredu teško stići i naredne godine. Standardi koje traži Evropska komisija su:
1. Akreditovana, aktivna i funkcionalna Uprava za agrarna plaćanja sa dovoljnim brojem zaposlenih (Vlada Srbije u novembru 2015.godine odobrila prijem 103 nova radnika)
2. Usaglašavanje određenih tehničkih standarda i da se zgrada Uprave za agrarna plaćanja prilagodi najnovijim standardima ISO 27000 3. Izmena Zakona o poljoprivredi i ruralnom razvoju u delu koji se odnosi na inspekcijski nadzor, tako što bi zaposleni u Upravi za agrarna plaćanja imali status službenih lica Posle odbijanja akreditacije Ministarstvo poljoprivrede i zaštite životne sredine je odmah formiralo tim koji se bavi analizom blokirajućih faktora, sa zadatkom da se napravi i obezbedi IT sistem i što pre razvrstaju kadrovi čiji prijem je u toku.Savetodavac za agroekonomiju, Živko Stefanović dipl.ing
-
AutorČlanci
- Morate biti prijavljeni da biste odgovorili u ovoj temi.